Fashion bikes veroveren de markt

02-03-11
Een nieuwe trend is gesignaleerd: steeds vaker wordt de gewone fiets ingewisseld voor een 'fashion bike'. Het Nederlandse vervoersmiddel bij uitstek, maar dan in een hip jasje gestoken. Verschillende modemerken zien hun kans schoon om naast het ontwikkelen van de normale kledinglijnen ook een zelf ontworpen fiets toe te voegen aan de collectie.
Grote merken als Chanel, Gucci, Wood Wood en Puma kwamen onlangs met hun eigen model fiets op de markt. De beroemde Engelse ontwerper Paul Smith is een echte liefhebber. Hij voegde als eerste ontwerper een fiets aan zijn modecollectie toe. Ook Ralph Lauren heeft twee modellen gelanceerd: de Affinity Lo Pro en de Kissena Ralph Lauren LX. Het is nog onduidelijk of er ook echt op de designerfietsen gereden wordt. De prijzen voor de vervoersmiddelen kunnen namelijk oplopen tot zo'n 10.000 euro.

De trend onder de fietsmodellen is op dit moment hetzelfde als in de modewereld: het minimalisme. Ook robuustere modellen zoals bakfietsen doen het erg goed, zo vertelt de Nederlandse fietsontwerper Maarten Heiltjes. Hij voorspelt dat de designerfietsen steeds populairder worden bij het grote publiek: "Nieuwe productietechnologieën zorgen voor extreem veel vormvrijheid in de frames naast mogelijkheden voor integratie van functies en het gebruik van de nieuwste materialen".

Reacties op 'Fashion bikes veroveren de markt'

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reken de som uit Geef een nieuwe code